vrijdag 19 september 2014

Academica Literatuurprijs 2014

De drie genomineerden voor de Academica Literatuurprijs 2014 waren Hannah van Wieringen, Ineke Riem en Naomi Rebekka Boekwijt. Dit jaar heb ik weer eens alle drie de boeken gelezen en met veel plezier. De recensies daarvan staan elders op mijn blog. Volg daarvoor de bijbehorende links.

Hannah van Wieringen - De kermis van Gravezuid (klik hier) 

Ik ben erg tevreden over de welverdiende winst van Hannah van Wieringen, haar stijl doet me aan Gerbrand Bakker denken en een van de verhalen is een verwijzing naar Titaantjes van Nescio; beide schrijvers behoren tot mijn favorieten. Van verschillende kanten hoorde ik dat men uitkijkt naar een volgend boek van Hannah van Wieringen.

 
Ineke Riem - Zeven pogingen om een geliefde te wekken (klik hier) 

Ineke Riem is een hele goede tweede, haar sprookjesachtige verhaal, dat met veel humor en poëzie en goed getroffen beeldspraken ergens tussen Doornroosje en Alice in Wonderland en een hilarische streekroman balanceert is zeker ook de moeite van het lezen waard.


Naomi Rebekka Boekwijt - Pels (klik hier)

Naomi Rebekka Boekwijt viel mij erg tegen, maar misschien dat anderen dat anders ervaren.

Ik vind het (persoonlijk) in elk geval een hele geruststelling dat ik ook van het werk van de jongere garde kan genieten!

© Jannie Tr, september 2014.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten